Wij bieden SIM-kaarten, prepaid kaarten, ETILL POS terminal, internationale opwaardering & meer...
Dit zijn de algemene voorwaarden van:
BV MILTA
BTW BE 0708.928.557
Carnotstraat 58
2060 Antwerpen
België
*+32 3 440 62 43 *
*info@milta.be*
MILTA: de BV MILTA als bedoeld in artikel 1 en haar eventuele rechtsopvolgers. Klant: iedere onderneming of ondernemer die lid is geworden van de MILTA Website(s). Milta Website: *Website(s)*. Aanbod: een uitnodiging tot koop zoals vermeld op de Milta Website(s). Bestelling: elke bestelling die door de Klant op de MILTA Website(s) wordt geplaatst. Lidmaatschap: het lidmaatschap tussen de Klant en Milta inclusief elke Opdracht. Factuur: elke door MILTA aan de Klant uitgereikte factuur. Overeenkomst: elke overeenkomst tussen de Klant en MILTA.
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Aanbiedingen, Bestellingen, Lidmaatschappen en Overeenkomsten. De toepasselijkheid van de door de Opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten. Deze Algemene Voorwaarden van MILTA zijn te raadplegen op de Milta Website(s). Afwijkingen zijn alleen mogelijk met schriftelijke toestemming van MILTA. Voor het uitlenen van Point of Sale Terminals gelden aanvullende voorwaarden.
MILTA verbindt zich ertoe aanbiedingen, bestellingen, lidmaatschappen, facturen en overeenkomsten naar beste inzicht en vermogen uit te voeren. Elke verwijzing naar datum(s) van levering enz. is indicatief en niet bindend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. In geval van overmacht worden de verplichtingen van Milta opgeschort, beperkt of geannuleerd zonder dat Milta aansprakelijk is. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan elke onvoorziene en onvermijdelijke gebeurtenis buiten de wil van een partij die een onoverkomelijke belemmering vormt voor de nakoming van een verplichting, zoals maar niet beperkt tot: oproer, staking, transportvertraging, technische storing, pandemie, epidemie, wijzigingen in wet- of regelgeving, enz. Gewijzigde omstandigheden verplichten MILTA niet om opnieuw te onderhandelen over Orders, Lidmaatschap, Facturen of Overeenkomsten.
Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn de prijzen vermeld in EURO exclusief BTW en andere belastingen/kosten. Indien een product onjuist geprijsd is, heeft MILTA het recht de Bestelling te annuleren zonder dat de Klant aanspraak kan maken op schadevergoeding.
MILTA verbindt zich ertoe de Bestelling binnen een termijn van *Twee werkdagen * (*02*) dagen op het opgegeven adres af te leveren. Dit is een richtinggevend en niet-bindend tijdschema. De Klant heeft geen recht om een Bestelling te annuleren en is verplicht de Bestelling te ontvangen op het opgegeven adres. Indien levering op het opgegeven adres onmogelijk is, heeft MILTA automatisch recht op een schadevergoeding ten bedrage van tien (10) % van de onbetaalde hoofdsom met een minimum van veertig (40) EUR, tenzij MILTA bewijst dat haar werkelijke schade hoger is, in welk geval zij gerechtigd is. De klant moet bewijzen dat levering op het opgegeven adres mogelijk was. De levering op het opgegeven adres is alleen gratis op het grondgebied van België. Spoedlevering, d.w.z. gegarandeerde levering binnen vierentwintig (24) uur na de Bestelling, wordt volledig in rekening gebracht aan de Klant zoals vermeld op de Milta Website, Offerte, Bestelling, Factuur en/of Overeenkomst.
Bestellingen van een bepaald bedrag geven de Klant recht op een directe korting bij de volgende bestelling binnen zes (6) maanden. De korting is zoals vermeld op de Milta Website. Op Opdrachtgever rust de bewijslast dat MILTA het praktisch onmogelijk maakte om de volgende Opdracht binnen zes (6) maanden te plaatsen, in welk geval de overeengekomen korting wordt verzilverd zonder dat Opdrachtgever aanspraak kan maken op schadevergoeding.
Bestellingen zijn betaalbaar op het moment van het plaatsen van de Bestelling (online vooruitbetaling) of contant bij levering. In geval van vooruitbetaling online, zal MILTA de verwerking van de Bestelling starten vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling. Indien MILTA geen volledige betaling ontvangt binnen *twee dagen* (*02*) na de Bestelling, heeft MILTA het recht de Bestelling, het Lidmaatschap en/of de Overeenkomst namens de Klant te annuleren. MILTA heeft automatisch recht op schadevergoeding ten bedrage van tien (10) % van de onbetaalde hoofdsom met een minimum van veertig (40) euro, tenzij MILTA bewijst dat haar werkelijke schade hoger is, in welk geval zij daar recht op heeft. In geval van niet-betaling bij levering heeft MILTA het recht de Bestelling, het Lidmaatschap en/of de Overeenkomst namens de Klant te annuleren. MILTA heeft automatisch recht op een schadevergoeding van tien (10) %. van de onbetaalde hoofdsom met een minimum van veertig (40) euro, tenzij MILTA bewijst dat haar werkelijke verlies hoger is, in welk geval zij daartoe gerechtigd is. In geval van niet-betaling binnen dertig (30) dagen na factuurdatum is MILTA automatisch en zonder voorafgaande ingebrekestelling gerechtigd tot een verwijlintrest van tien (10) % per jaar naast een forfaitaire schadevergoeding ten belope van tien (10) % van de onbetaalde hoofdsom met een minimum van veertig (40) EUR. In elk geval van niet-betaling (met inbegrip van interesten, schadevergoeding en kosten) blijven geleverde goederen eigendom van MILTA. MILTA heeft het recht de Order, het Lidmaatschap en/of de Overeenkomst namens de Klant te annuleren en is gerechtigd de goederen terug te nemen, onverminderd haar recht om schadevergoeding te vorderen. De Klant zal zijn medewerking verlenen om MILTA in de gelegenheid te stellen dit recht uit te oefenen. De klant draagt het risico voor de goederen vanaf de verzending/levering. Bij niet-betaling is Milta gerechtigd de uitvoering van toekomstige verplichtingen en/of Orders op te schorten.
Naast haar recht om Orders, Lidmaatschappen en/of Overeenkomsten te beëindigen zoals genoemd in artikel 8, is Milta, onverminderd haar overige rechten, gerechtigd Orders, Lidmaatschappen en/of Overeenkomsten geheel of gedeeltelijk te beëindigen in geval Opdrachtgever weigert goederen/diensten in ontvangst te nemen of in geval Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, in liquidatie treedt, gerechtelijke reorganisatie aanvraagt, zijn bedrijf staakt, onder curatele wordt gesteld. voorlopig bestuur of in een soortgelijke situatie.
Elke klacht over offertes, bestellingen, lidmaatschap, overeenkomsten of facturen moet per aangetekend schrijven worden ingediend bij het hoofdkantoor van MILTA binnen acht (8) dagen na de prestatie/factuurdatum. Klachten schorten de verplichtingen van de Klant (ontvangst, betaling, enz.) niet op.
MILTA kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, behalve in geval van opzet. Milta is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade of schade die het gevolg is van enige tekortkoming van derden. De Klant vrijwaart MILTA tegen elke schadeclaim van derden met betrekking tot Offertes, Orders, Lidmaatschap, overeenkomsten en/of facturen.
Milta kan een aantal persoonsgegevens verwerken. Milta zal persoonsgegevens verwerken in volledige overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Milta heeft een Privacybeleid aangenomen dat beschikbaar is op: *https://milta.be/privacy-policy/*. Privacy gerelateerde vragen kunnen gestuurd worden naar: *info@milta.be*. Meer informatie is beschikbaar op: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/startpagina.
Indien een of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden, Aanbiedingen, Bestellingen, Lidmaatschappen, Overeenkomsten en/of Facturen geheel of gedeeltelijk ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar worden bevonden, blijft de rest van die bepaling en van de Algemene Voorwaarden, Aanbieding, Bestelling, Lidmaatschappen, Overeenkomst en/of Facturen volledig van kracht alsof die ongeldige, onwettige of niet-afdwingbare bepaling hierin nooit was opgenomen. Bovendien zullen de Klant en MILTA in een dergelijk geval de ongeldige, onrechtmatige of niet-afdwingbare bepaling(en) of een deel daarvan wijzigen en/of een nieuwe bepaling overeenkomen, zodanig dat deze zoveel mogelijk het doel van de ongeldige, onrechtmatige of niet-afdwingbare bepaling(en) weerspiegelt.
Alle kwesties, vragen en geschillen betreffende deze Algemene Voorwaarden, Offertes, Bestellingen, Lidmaatschap, Overeenkomsten en/of Facturen alsook alle kwesties inzake onrechtmatige daad en andere kwesties van pre- en extra-contractuele aansprakelijkheid tussen de Klant en MILTA worden beheerst door en geïnterpreteerd overeenkomstig het Belgisch recht (met uitzondering van het Weens Koopverdrag). Alle geschillen worden uitsluitend voorgelegd aan de rechtbanken van Antwerpen.
Deze Verkoop- en Leveringsvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing naast de Algemene Voorwaarden van MILTA. De algemene voorwaarden van MILTA zijn te raadplegen op haar website: *https://milta.be/general-terms-and-conditions/*. De klant bevestigt de kennis en aanvaarding van zowel deze Verkoop- en Leveringsvoorwaarden als de Algemene Voorwaarden.
De prijzen zijn vermeld in EURO exclusief BTW en andere belastingen/kosten. Eventuele kortingen zijn al afgetrokken.
Bij niet-betaling binnen dertig (30) dagen na factuurdatum is MILTA van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling gerechtigd tot een verwijlintrest van tien (10) % per jaar naast een forfaitaire schadevergoeding ten belope van tien (10) % van de onbetaalde hoofdsom met een minimum van veertig (40) EUR. Geleverde goederen blijven eigendom van MILTA tot volledige betaling van alle facturen van MILTA. Bij niet-betaling heeft MILTA het recht de bestelling/overeenkomst onmiddellijk te annuleren en is zij gerechtigd de goederen terug te nemen, onverminderd haar recht op schadevergoeding. De klant zal zijn medewerking verlenen om MILTA in staat te stellen dit recht uit te oefenen. De klant draagt het risico voor de goederen vanaf de levering.
Elke klacht moet binnen acht (8) dagen na de prestatie/factuurdatum per aangetekend schrijven naar het hoofdkantoor van MILTA worden gestuurd. Klachten schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
MILTA kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, behalve in geval van opzet. Milta is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade of schade die het gevolg is van enige tekortkoming van derden. De klant vrijwaart MILTA tegen elke schadeclaim van derden.
Indien een van de bepalingen geheel of gedeeltelijk ongeldig, onwettig of onuitvoerbaar zou zijn, blijven de overige bepalingen van de Verkoop- en/of Leveringsvoorwaarden volledig van kracht.
Alle kwesties, vragen en geschillen betreffende deze verkoop worden beheerst door en geïnterpreteerd overeenkomstig het Belgische recht (met uitzondering van het Weens Koopverdrag). Alle geschillen betreffende deze verkoop zijn onderworpen aan de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Antwerpen.
Dit zijn de voorwaarden voor de lening van een Point of Sale Terminal van: BV MILTA BTW BE 0708.928.557.
Carnotstraat 58
2060 Antwerpen
België
+32 3 440 62 43
info@milta.be
Aanbieder: de BV MILTA als bedoeld in artikel 1 en haar eventuele rechtsopvolgers. Merchant: de onderneming of ondernemer die een Point of Sale Terminal Terminal(s) in bruikleen krijgt: een Point of Sale Terminal(s) (hardware met software en draadloze verbindingsmogelijkheden) voor de verkoop van prepaid cadeaukaarten en vouchers van erkende aanbieders aan eindgebruikers. Overeenkomst: de overeenkomst voor de uitleen van een Point of Sale Terminal tussen Aanbieder en Merchant
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle leningen van terminals van de Aanbieder. Terminals worden door de Aanbieder kosteloos aan de Handelaar in bruikleen gegeven ("in bruikleen" zoals gedefinieerd in artikel 1875 en volgende van het Belgisch Burgerlijk Wetboek). Voor de goede uitvoering van al zijn verplichtingen betaalt de Handelaar een waarborg ten bedrage van EUR 150,00. De aanbieder heeft echter het recht om de terminals zonder garantiekosten te verstrekken aan bepaalde Senior Merchants of Best performing Retailers.
De eigendom van de Terminals blijft te allen tijde bij de Aanbieder. De Handelaar zal de Betaalterminal alleen gebruiken voor de verkoop van prepaid cadeaukaarten en vouchers van erkende aanbieders die via de software op de Betaalterminals worden aangeboden. De Handelaar zal de Terminals enkel gebruiken in zijn zetel of hoofdvestiging zoals vermeld in de overeenkomst en zal de Terminals niet verplaatsen naar een andere locatie. Zonder schriftelijke toestemming van de Aanbieder mogen er geen wijzigingen worden aangebracht aan de Terminals, met inbegrip van de markeringen of de software die erin zit. De Terminals mogen niet worden geopend (behalve voor het vervangen van papier) of gerepareerd door derden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Aanbieder.
De Handelaar is volledig aansprakelijk voor elk verlies van of schade aan de Terminals onder alle omstandigheden. De Handelaar zal een vergoeding voor de reparatiekosten betalen aan de Aanbieder van minimaal EUR 50,00 per Terminal. De Handelaar zal ook 150,00 EUR kosten betalen in geval van verlies of breuk van een Terminal. Versie: 20210521 Pagina 2 van 2 De Aanbieder is alleen verantwoordelijk voor het verstrekken van de Terminals aan de Merchant en is niet verantwoordelijk voor de resultaten van enig kredietonderzoek, het gebruik en de werking van de Terminal, de prestaties van de technische verbinding, de verbinding met het netwerk of het handelen of nalaten van enige andere persoon, met inbegrip van derden die de cadeaubonnen en -kaarten uitgeven of verstrekken. De Aanbieder garandeert de veiligheid van de Terminal of de transactiegegevens niet en de Aanbieder is niet verantwoordelijk in geval van infiltratie van zijn beveiligingssysteem. De Aanbieder is niet aansprakelijk voor tekortkomingen van derden die betrokken zijn bij de uitvoering van hun diensten ten behoeve van en voor rekening van de Merchant, zoals bijvoorbeeld de diensten van de geautoriseerde verstrekkers van de cadeaubonnen en -kaarten, ongeacht of deze derden hun vergoedingen en kosten aan de Aanbieder of rechtstreeks aan de Merchant in rekening brengen. Zelfs indien de Aanbieder helpt bij het verstrekken van cadeaubonnen en -kaarten van derden aan de Merchant, worden deze derden altijd geacht hun diensten rechtstreeks voor de Merchant te verrichten, waarbij de Aanbieder slechts als tussenpersoon optreedt. De Aanbieder is niet aansprakelijk voor de goede werking en het gebruik van de cadeaukaarten en vouchers van derden, inclusief de pincodes van de kaarten en vouchers. De Aanbieder heeft geen enkele aansprakelijkheid jegens de Merchant indien de Merchant wordt beëindigd door de derde partijen die de cadeaubonnen en -kaarten uitgeven of verstrekken, om welke reden dan ook.
De overeenkomst geldt voor onbepaalde tijd. Elke partij kan de overeenkomst te allen tijde beëindigen door de andere partij daarvan 14 dagen van tevoren schriftelijk in kennis te stellen. Een partij kan de overeenkomst onmiddellijk beëindigen indien de andere partij een van haar verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst niet nakomt. Bij beëindiging van de Overeenkomst zal de Handelaar, op eigen kosten, alle Terminals die hij dan in zijn bezit heeft, in goede staat retourneren naar de zetel van de Aanbieder of naar een ander door de Aanbieder aangewezen adres. Indien de Handelaar de Terminals niet onmiddellijk na de Beëindiging teruggeeft, is de Handelaar aan de Aanbieder een bedrag van EUR 25,00 verschuldigd voor elke dag dat een Terminal niet tijdig wordt teruggegeven. Na teruggave van de Terminal in goede staat zal de Aanbieder de garantie aan de Handelaar terugbetalen na aftrek van alle bedragen die de Handelaar aan de Aanbieder verschuldigd is krachtens de of enige andere overeenkomst of om welke andere reden dan ook. De Provider zal in geen geval de door de Merchant (vooruit)betaalde bedragen of verdiende commissies terugbetalen en bij beëindiging van de Overeenkomst zullen ongebruikte bedragen of commissies worden versterkt.
Wijzigingen in de overeenkomst, alsmede aanvullingen of schrappingen, moeten schriftelijk door beide partijen worden overeengekomen. Versie: 20210521 Pagina 2 van 2 Indien een of meer bepalingen van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar worden geacht, blijven de rest van die bepaling en van de Overeenkomst volledig van kracht alsof die ongeldige, onwettige of niet-afdwingbare bepaling hierin nooit was opgenomen. Bovendien zullen de partijen in een dergelijk geval de ongeldige, onwettige of niet-afdwingbare bepaling(en) of een deel daarvan wijzigen en/of een nieuwe bepaling overeenkomen, en wel zodanig dat het doel van de ongeldige, onwettige of niet-afdwingbare bepaling(en) zoveel mogelijk wordt weerspiegeld.
Alle kwesties, vragen en geschillen betreffende de Overeenkomst alsmede alle kwesties inzake onrechtmatige daad en andere kwesties van pre- en extracontractuele aansprakelijkheid tussen de Partijen worden beheerst door en geïnterpreteerd overeenkomstig het Belgische recht. Alle geschillen betreffende de Overeenkomst zijn onderworpen aan de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Antwerpen.